Diaconale bijeenkomst ‘hart voor diaconaat’ 2019

We nodigen diakenen, diaconaal werkers en anderen die een ‘hart voor diaconaat’ hebben uit voor de tweede bijeenkomst ‘Hart voor Diaconaat’.

Thema: Hart voor vluchtelingen

In Smallingerland vinden diverse diaconale initiatieven plaats voor vluchtelingen, AZC-bewoners en nieuwe Nederlanders. Deze activiteiten worden gedaan door mensen die een hart voor diaconaat hebben. Op de bijeenkomst ‘Hart voor Diaconaat’ willen we deze activiteiten en de mensen erachter aan elkaar voorstellen. Zo kun je naar elkaar doorverwijzen of, als dat nodig is, elkaar helpen.

Datum: donderdagavond 21 maart 2019
Locatie: Bethelkerk in Drachten,  De Bolder 75, 9206 AP Drachten
Aanvang: 19:30 uur inloop, 19:45 uur start programma
Einde: 22:00 uur

Programma:

• Opening
  • Uitleg over de procedures, wie is vluchteling, wie is ACZ-bewoner, wie is illegaal?
  • Speeddates met diverse initiatieven voor vluchtelingen – meld je initiatief hieronder aan.
  • Een Bijbelse kijk op dit thema
  • Twee vluchtelingen vertellen hun verhaal
  • Met elkaar: hoe nu verder?

Deze bijeenkomst is een initiatief van Anna van der Meer (diaconaal werker PGD Drachten), Klaas van Veelen namens GKV zuid/west, Harm Klein Ikkink namens IKW interkerkelijke werkgroep Asielzoekers, Ammy van Eerden namens de Bethelkerk en Harry van Wieren (coördinator Present Smallingerland). Voor meer informatie kun je ook bij hen terecht.

Aanmelden:

Je bent van hart welkom! Meld je s.v.p. aan via onderstaand formulier (1 persoon per formulier). Graag voor 14 maart (i.v.m. catering). Zie je geen formulier? Klik dan hier.

Verzoek: ‘mail je diaconale activiteit voor/met vluchtelingen’:

Ben je betrokken bij een diaconale activiteit voor/met vluchtelingen in Smallingerland? Dat willen we graag weten. Mail ons in een Word-document van maximaal 1 A4 een beschrijving van je activiteit met een foto/logo en (website)adres. We kunnen je dan een plek geven in de speeddate op 21 maart. Mail dit naar Harry van Wieren: harryvanwieren@gmail.com.