Paaskoken voor een ander

19-02-2021

We zien bij veel mensen een grote behoefte aan #eenkleingebaar en wij als Present Smallingerland willen graag een handje helpen om deze behoefte te vervullen. In het kader daarvan hebben we een kookactie bedacht die op Tweede Paasdag zal plaatsvinden (maandag 5 april 2021).

Als verbindende schakel hopen we met deze actie het omzien naar elkaar uiting te geven. Dit door mensen die iets voor een ander willen doen te koppelen aan mensen die wel een hart onder de riem kunnen gebruiken door bijvoorbeeld een beperkt sociaal netwerk, gezondheidsklachten of beperkte financiële middelen.

Voor deze actie kunnen gezinnen, bedrijven, kerken, enzovoort zich opgeven voor het bereiden van een maaltijd, die je gewoon in eigen keuken kan bereiden, voor anderen. Deze maaltijdaanbieders zullen worden gekoppeld aan personen of gezinnen die door maatschappelijke organisaties worden opgegeven als maaltijdontvanger. De bereidde maaltijden worden op Tweede Paasdag op een vooraf afgesproken tijdstip bezorgd.

Aanmelden voor de kookactie kan tot en met 22 maart. Van 23 tot en met 30 maart ontvangen zowel de maaltijdbereiders als de hulpverleners een e-mail met alle informatie.

Wanneer je dit mooie project wilt ondersteunen kan dat door een gift te doneren op: NL87 RABO 0102160732 t.n.v. Stichting Present Smallingerland o.v.v. ‘Paaskoken voor een ander 2021’.

Hoe werkt het?

Ben je enthousiast over deze actie en wil je graag een maaltijd bereiden voor een ander op Tweede Paasdag? Meld je dan hier aan als maaltijdbereider.

Ben je hulpverlener en weet je een persoon of een gezin die op Tweede Paasdag blij gemaakt kan worden met een maaltijd? Meld die persoon of dat gezin dan hier aan als maaltijdontvanger.