Zomerpakketten – samenstellers

zomerpakketBeste samensteller,

Dit jaar organiseren we als Present Smallingerland opnieuw de Zomerpakketten-actie. Juist nu in Corona-tijd waarin het moeilijker is om erop uit te gaan is wat afleiding welkom voor met name kinderen. Je kan je dus weer aanmelden voor het samenstellen van een pakket. We doen dit voor gezinnen die leven op de armoedegrens en de komende zomer niet op vakantie kunnen. Door een zomerpakket wordt de zomer net een stukje zonniger! Zou je een pakket voor een gezin willen samenstellen? Lees dan hieronder verder hoe het werkt en hoe je je hiervoor kunt aanmelden

Het zomerpakket
Het pakket heeft een waarde tussen de € 25,-en € 50,-. De inhoud? Dit kan zijn: bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, etc. Maar je kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf/winkel te vragen je te sponsoren (bioscoop, ijsboer, zwembadkaartjes, speelgoedwinkel, etc.). Van voorgaande jaren weten we dat het de samenstellers die dat probeerden gelukt is omdat ondernemers de zomerpakketten-actie een sympathiek idee vinden.

Wat vraagt het van jou als samensteller?
Als je een pakket wilt samenstellen kun je je vóór 11 juni aanmelden via onderstaand aanmeldformulier op onze site. Uiterlijk 18juni ontvang je dan de relevante gegevens van het gezin waar je een pakket voor gaat samenstellen. Ook ontvang je de contactgegevens van de hulpverlener die betrokken is bij dit gezin. Hiermee kun je dan contact opnemen als je nog vragen hebt. Ook bespreek je met hem/haar hoe, waar en wanneer je het pakket gaat bezorgen.

Concreet
– Vul het online formulier in vóór 11 juni
– Jullie worden daarna aan een specifiek gezin gekoppeld
– Jullie ontvangen uiterlijk 18juni informatie over het gezin. Dat helpt jullie om te bedenken wat voor soort pakket leuk zou zijn en wat er in kan