Steeds meer deelnemers Diaconale Doe Dag

05-11-2017

Wat een bijzondere dag was het vandaag!
Tijdens de tweede Diaconale Doe Dag van dit jaar werd er door ruim 70 mensen op allerlei plekken in Soest o.a geschilderd, laminaat gelegd, schoongemaakt, opgeruimd, getuinierd en gewandeld. Ondanks de voorspelde regen bleef het tot laat in de middag droog en konden alle projecten door gaan.

Een greep uit de projecten:

• Bij een overbelast gezin is een tuin opgeruimd, overtollige spullen zijn naar de Schans gebracht en alles is weer begaanbaar en netjes gemaakt.
  • Vijf mannen hebben hard gewerkt om twee kinderkamers, die sinds de jonge kindertijd van de twee dochters in het gezin niet meer waren opgeknapt, te schilderen en er laminaat te leggen.
  • In drie verschillende huizen is er flink opgeruimd, uitgezocht en gesopt. Ook hier is er afval naar de Schans gebracht.
  • In Baarn is bij een mevrouw een slaapkamer met felle kleuren veranderd in een slaapkamer waar je tot rust kunt komen.
  • Bij Kinderboerderij Veenweide is een goede start gemaakt met de aanleg van het educatieve pad rondom het terrein. Ook zijn er tuinmeubels schoongemaakt en uit elkaar gehaald voor de winter en is een ploeg vrijwilligers de wildgroei van braamstruiken in de weilanden te lijf gegaan waardoor ze volgend jaar weer bruikbaar zijn om er dieren te laten grazen.
  • Groepjes vrijwilligers hebben met bewoners van Vosseveld gewandeld naar de molen of naar het Gagelgat. Ook zijn er opruim- en tuinklussen gedaan rond één van de woningen.
  • Bewoners van Molenschot hebben genoten in Dierenpark Amersfoort.

We zijn blij verrast door de toename van het aantal deelnemers aan de Doe Dagen, die steeds meer bekendheid krijgen in Soest. Veel mensen willen zich graag een dag inzetten voor een dorpsgenoot die dat goed kan gebruiken.
Zoals één van de vrijwilligers na afloop van de Doe Dag zei: “Iedereen zou dit eigenlijk minstens één keer per jaar moeten doen!”

Fotoalbum Doe Dag 28 oktober 2017