Ook in de coronacrisis zijn wij Present

23-04-2020

We zijn ook tijdens deze periode Present en werken nu net iets anders dan we normaal gesproken doen.We zijn blij dat we ook nu de beweging om meer naar elkaar om te zien kunnen voortzetten.

Hoe zijn we nu Present?
Tot en met 1 juni geldt het volgende:

Corona projecten
We gaan voor ontmoetingen in de vorm van: een appje, een telefoongesprek, skypegesprek e.d. Aanbod voor bijvoorbeeld: een hond uitlaten, boodschappen doen, bloemetje brengen, ramen lappen (buiten), tuintje doen, huiswerkbegeleiding, kinderopvang is welkom.  Wij koppelen dit aanbod graag aan cliënten van hulpverleners die, om welke reden dan ook,  niet zo makkelijk toegang hebben tot hulp, maar die dit wel hard nodig hebben.
Daarbij hopen we dat deze ‘aangepaste’ ontmoetingen leiden tot meer ontmoetingen na afloop van deze crisis.
Wil je helpen, meld je dan aan via https://forms.gle/DeJqqSStaBnUEjnC9.
Heb je als hulpverlener een hulpvraag, meld deze aan via https://forms.gle/tvsAXQdemztfMcYYA

Tuinprojecten in duo’s
Door de maatregelen van het RIVM is het alleen mogelijk om tuinprojecten met maximaal twee personen te doen. Het voorjaar is een uitgelezen moment om een tuin aan te pakken. Wil je helpen met je vriend, vriendin, zus, buurman of leuke tante of wie dan ook, meld je aan via deze link.
Een grotere tuinklus kunnen we natuurlijk over meer dagen en meer personen verdelen. We doen dit altijd in overleg met jullie en de hulpverlener.

Gezinstrajecten Gezin in de Buurt/ Homies:
In deze periode koppelen we koppelen we gezinnen aan elkaar.  Nieuwe matches worden door ons voorbereid en kunnen digitaal tot stand gebracht worden.
Wanneer je met je gezin graag van betekenis wil zijn voor een gezin met stress, klik hier voor meer informatie en aanmelden:
Voor de lopende matches adviseren wij de RIVM richtlijnen te volgen.

Lees hier de verhalen over de gemaakte matches.

Contact
Wij werken voorlopig vanuit huis en zijn het beste bereikbaar via info@presentsoest.nl.
 En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!