Geen schoolbus? Dan een auto met vrijwilliger!

25-04-2020

Yassin is 7 jaar en woont samen met zijn moeder en 2 jongere broertjes in Soest. Yassin gaat naar het speciaal onderwijs en heeft het daar goed naar zijn zin. Maar helaas zit ook hij al 5 weken noodgedwongen thuis als blijkt dat het voor hem en zijn moeder en broertjes onhoudbaar wordt. Hij is helemaal uit zijn ritme en mist school enorm. Zijn moeder kan hem niet de aandacht geven die hij nodig heeft en loopt zelf ook op haar tandvlees. Via de betrokken hulpverlener wordt een aanvraag gedaan voor noodopvang. De aanvraag wordt goedgekeurd en Yassin kan per direct 2 dagen in de week naar school. Een grote opluchting voor Yassin en voor zijn broertjes en moeder. Maar de school is 7 km van huis en de schoolbus kan nu niet geregeld worden. Moeder is zelf niet in de gelegenheid om Yassin te brengen, dus de hulpverlener meldt een hulpvraag voor Yassin aan via de website van Present. Zouden wij vervoer kunnen regelen?

Nu hebben we juist een mooi aanbod gekregen van een groep uit een van de kerken. Ze willen met elkaar iets voor een ander betekenen en een hulpvraag invullen. Hun aanbod is breed en deze hulpvraag van Yassin zou daar best eens in kunnen passen. De contactpersoon van de groep wordt gebeld, die direct toezegt dat dit geregeld kan worden.

De hulpverlener en de groep worden via de mail aan elkaar verbonden en het contact is snel gelegd. Yassin kan de eerstvolgende schooldag naar school en zowel zijn moeder als hij zijn dolblij met de hulp van deze mensen, die er met elkaar voor zorgen dat hij 2 dagen in de week naar school en ook weer thuis gebracht wordt.

Een prachtig voorbeeld van hoe een ogenschijnlijk klein gebaar van enorme waarde kan zijn.