Blijven bewegen tijdens Corona

11-05-2020

Het is begin mei en het einde van corona is nog niet in zicht. Bij Present hebben grote groepen zich aangemeld om te helpen bij situaties die ontstaan in deze situatie. Ook hulpverleners weten Present te vinden en Present staat klaar om het aanbod van vrijwilligers te koppelen aan de hulpvragen.

Marnix is 53 jaar en heeft een stoornis in het autistisch spectrum. Hij durft de deur niet alleen uit. Alle sociale contacten zijn weggevallen in deze periode, het zwembad is dicht en ook de sportschool. Normaal gesproken gaat hij ook naar een dagbesteding en hij had net geleerd om daar alleen heen te wandelen. Nu is zijn wereldje weer een stuk kleiner en wordt de angst groter om naar buiten te gaan. De vraag is of er iemand is die eens per week met hem wil gaan wandelen zodat hij weer vertrouwen krijgt om alleen naar buiten te gaan

Een kerk uit Soest heeft een aantal vrijwilligers aangeboden. Ze willen van alles doen, van boodschappen doen, kinderopvang tot ook wandelen. Door de commissie van de kerk wordt er iemand uit de groep geselecteerd die bij deze hulpvraag zou kunnen passen en ook in de buurt woont van Marnix. Present koppelt de vrijwilliger Teun aan de hulpverlener van Marnix, we vragen een VOG aan en de match is gemaakt! Teun heeft plezier in het wandelen met Marnix. Marnix blijkt namelijk een goede luisteraar te zijn en zegt precies wat hij denkt. Teun vindt dit erg fijn en ook leerzaam, een echte win-win situatie. Wellicht ontstaat er een blijvend contact en wordt hiermee Marnix zijn sociaal netwerk weer ietsje groter.

Een “coronamatch” van afgelopen week! Enthousiast geworden? Wil je ook helpen als vrijwilliger? Geef je dan op via deze link.

Ben je hulpverlener en wil je graag vrijwillige hulp voor een cliënt? Vraag dit dan via deze link aan.

Overleggen over een casus kan altijd, neem contact met ons op, het liefst per mail info@presentsoest.nl