Waterstofchallenge

25-05-2020

Op vrijdag 15 mei en zaterdag 16 mei werd een WaterstofChallengegeorganiseerd. In deze jaarlijkse Challenge rijden auto’s op waterstof een zo groot mogelijke afstand door Nederland in zo kort mogelijke tijd. Vanwege de maatregelen rond het coronavirus kreeg de Challenge dit jaar een andere vorm, waarbij Present Deventer is benaderd voor samenwerking. Onze collega’s in Deventer zijn met maar liefst 20 lokale Presentstichtingen de uitdaging aangegaan en twee dagen lang zijn hebben de waterstofauto’s rond gereden om mensen te helpen.

Ook Present Eemland deed mee en op vrijdag deed de waterstofauto Soest aan. Precies om 12.00 uur stond de auto voor de deur van Autodidact. De mensen van Autodidact hadden Presentjes voor drie verschillende instellingen. Met elke instelling had één van de personeelsleden een linkje, zoals een verpleeghuis waar de vader van één van de medewerkers woont. Zij werden verrast door iets lekkers. Verder ging er een spel naar een woonvorm voor mensen met een beperking en een spel naar een verpleeghuis, waar een oom van een medewerker woont. Ook had Autodidact er nog aan gedacht om de medewerkers van deze instellingen te verrassen en hen op deze manier een hart onder de riem te steken.

De reacties van de hulpontvanger waren enthousiast, maar ook de medewerkers van Autodidact vonden het erg leuk om op zo’n manier mensen te verrassen en te bemoedigen. Maar ook de chauffeur van de auto was verrast door de reacties van hulpontvangers.

Wat leuk om onderdeel te zijn van deze challenge, dank aan alle mensen die een bijdrage leverde.

Ben je ondernemer en wil je mensen een hart onder de riem steken? Neem dan contact met ons op via de mail: info@presentsoest.nl