Ook in de coronacrisis blijven wij Present

04-06-2020

Gelukkig zijn de maatregelen rond de coronacrisis versoepeld en kunnen we onze fysieke projecten ook weer voorzichtig opstarten.
Onze werkwijze is nog steeds iets anders dan we normaal gesproken doen. We zijn blij dat we ook nu de beweging om meer naar elkaar om te zien kunnen voortzetten.

Hoe zijn we nu Present?
Tot en met 1 september geldt het volgende:

Corona projecten
Het blijkt dat er nog steeds behoefte is aan ontmoetinten in de vorm van een appje, een telefoongesprek, skypegesprek e.d.
Aanbod voorbijvoorbeeld: een hond uitlaten, boodschappen doen, bloemetje brengen, ramen lappen (buiten), tuintje doen, huiswerkbegeleiding, kinderopvang blijft nog steeds welkom.  Wij koppelen dit aanbod graag aan cliënten van hulpverleners die, om welke reden dan ook,  niet zo makkelijk toegang hebben tot hulp, maar die dit wel hard nodig hebben.
Daarbij hopen we dat deze ‘aangepaste’ontmoetingen leiden tot meer ontmoetingen na afloop van deze crisis.
Wil je helpen, meld je dan aan via https://forms.gle/DeJqqSStaBnUEjnC9.
Heb je als hulpverlener een hulpvraag, meld deze aan via https://forms.gle/tvsAXQdemztfMcYYA

Tuinprojecten
Met de maatregelen van het RIVM kunnen we ook tuinprojecten doen. Wel blijven we heel voorzichtig en hanteren hiervoor ons stroomschema. Een tuin doen is ook echt een mooie vorm van ontmoeten van mensen die dit nodig hebben. Heb je zin om met je zus, vriendinnen, club, buurvrouw, collega of wie dan ook een keer een tuin te doen meld je dan aan voor een project.  De uitvoering van het project doen we altijd in overleg met jullie en de hulpverlener.

Praktische projecten
Het is ook weer mogelijk om je aan te melden voor praktische projecten. Natuurlijk gelden hiervoor de RIVM maatregelen. We hanteren het stroomschema om een klus goed te laten verlopen.

Gezinstrajecten Gezin in de Buurt/ Homies:
In deze periode koppelen we koppelen we gezinnen aan elkaar.  Nieuwe matches worden door ons voorbereid en kunnen digitaal tot stand gebracht worden.
Wanneer je met je gezin graag van betekenis wil zijn voor een gezin met stress, klik hier voor meer informatie en aanmelden:
Voor de lopende matches adviseren wij de RIVM richtlijnen te volgen.

Lees hier de verhalen over de gemaakte matches.

Contact
Wij werken nog steeds veel vanuit huis en zijn het beste bereikbaar via info@presentsoest.nl.
 En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!