“Dat is weer eens iets anders dan het thuis-schoolwerk van de afgelopen maanden.”

18-06-2020

Meneer De Vries is 91 jaar en alleenstaand. Hij woont in een rijtjeshuis. Vanwege zijn hoge leeftijd lukt het niet om in deze Corona-tijd zelf boodschappen te doen. Via een hulpverlenende organisatie wordt meneer gekoppeld aan vrijwilliger Ida die nu elke week boodschappen haalt. Het valt Ida al snel op dat de tuin van meneer De Vries vol staat met onkruid en dat het gras metershoog staat. Niet echt een fijn uitzicht voor meneer die noodgedwongen hele dagen thuis is. Ida meldt dit bij de organisatie.

Ook in Soest heeft Present mooi aanbod van vrijwilligers die in deze Corona-tijd iets extra’s willen doen voor mensen die dat goed kunnen gebruiken.

Dit aanbod is bij de hulpverlenende organisatie bekend en zij nemen contact met ons op i.v.m. de hulpvraag voor de tuin van meneer De Vries.

De eerste vrijwilliger die wij bellen, Rosa, staat open voor de hulpvraag en geeft aan dit graag met haar gezin te willen doen. Rosa wordt gekoppeld aan hulpverlener die namens meneer De Vries de nodige afspraken met het gezin zal maken. Rosa en haar man en 2 kinderen gaan op een dagdeel bij meneer in de tuin werken. Meneer De Vries kan daarna weer genieten van het zonnetje in zijn nette, opgeruimde tuin. De bloemetjes zijn weer beter zichtbaar en dat maakt dat deze dagen voor meneer wat minder somber zijn.

En Rosa? Die heeft genoten van een dagdeel actief bezig zijn met haar gezin. “Dat is weer eens iets anders dan het thuis-schoolwerk van de afgelopen maanden”.