Van boodschaphulp naar tuinvrouwtje naar gezelschapsdame

29-06-2020

Veel vrijwilligers wilden in de Coronatijd wel een boodschap voor iemand anders doen. Zo ook  Annemarie. Zij werd gekoppeld aan Richard, een 67- jarige man met beginnende dementie. Je hoopt natuurlijk dat er wellicht een blijvend contact ontstaat. Dit is zeker het geval bij Annemarie en Richard. Twee keer in de week ging Annemarie bij Richard langs, maar een boodschap doen was niet waar Richard het meest blij mee was. De dagbesteding van Richard waar hij graag schildert was ook dicht. Annemarie heeft vervolgens een schilderpakket gemaakt en langsgebracht. Ook de tuin was een beetje verwaarloosd. Samen buiten in de tuin zijn er mooie gesprekken gevoerd en wat kan een tuin toch mooi bloeien als het onkruid weg is gehaald. Annemarie kreeg foto’s van bloeiende planten toegestuurd van een trotse Richard. Richard noemt Annemarie nu zijn gezelschapsdame. Inmiddels is het contact teruggebracht naar 1 keer per week. Annemarie geeft het mooi weer: ‘Hij had in mijn vriendenkring kunnen zitten, we schelen alleen 30 jaar.’