Present in tijden van corona

01-10-2020

Onze werkwijze is nog steeds iets anders dan we normaal gesproken doen. We zijn blij dat we ook nu de beweging om meer naar elkaar om te zien kunnen voortzetten. Voor veel hulpontvangers is het een lastige periode, zeker in de aankomende donkere maanden. De komst van een groepje mensen is voor hen juist nu een lichtpuntje.

Hoe zijn we nu Present?

Praktische projecten

Met de maatregelen van het RIVM in acht neming kunnen er praktische projecten uitgevoerd worden. Wel blijven we heel voorzichtig en hanteren hiervoor ons stroomschema en hebben gezondheidsrichtlijnen en praktische afspraken opgesteld.  Een tuin doen of wat kleinere klussen in huis is ook echt een mooie vorm van ontmoeten van mensen die dit nodig hebben. Heb je zin om met je zus, vrienden, club, buurman, collega of wie dan ook een keer een tuin te doen of een woning op te knappen meld je dan aan voor een project. De uitvoering van het project doen we altijd in overleg met de groep en de hulpverlener.

Als vrijwilliger
Wil je je aanmelden voor een praktisch project? Kijk dan op deze pagina.

Als hulpverlener
Wil je je cliënt aanmelden voor een praktisch project? Dat kan via deze pagina.

Wanneer gaat een praktisch project niet door?
Momenteel worden alle projecten onder voorbehoud voorbereid. We houden het aantal besmettingen in de regio in de gaten. Wanneer een project onverantwoord is, dan laten we het uiteraard niet doorgaan. Daarnaast geldt dat als de groep vrijwilligers, de hulpverlener of de hulpontvanger het niet ziet zitten of bedenkingen heeft, dan gaat het project op dat moment niet door en wordt een andere datum afgesproken.

Gezinstrajecten Homies:
In deze periode koppelen we koppelen we ook gezinnen aan elkaar voor een periode. Gezinnen die graag van betekenis willen zijn voor een gezin met stress. Nieuwe matches worden door ons voorbereid en kunnen in overleg fysiek of eventueel digitaal tot stand gebracht worden.
Voor de lopende matches adviseren wij de RIVM richtlijnen te volgen.

Als vrijwilligersgezin
Via deze pagina kan je jouw gezin aanmelden.

Als hulpverlener
Wil je je cliënt-gezin aanmelden? Of wil je meer informatie? Op deze pagina lees je meer.

Lees hier de verhalen over de gemaakte matches.

Contact
Wij werken nog steeds veel vanuit huis en zijn het beste bereikbaar via info@presentsoest.nl.

Voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!