Thanks & Giving Away levert mooie ontmoetingen op

14-12-2020

In deze tijd is er meer behoefte aan licht en warmte. Bij alleenstaande mensen die zich eenzaam voelen of bij gezinnen die het moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen.

Present is in november het project Thanks and Giving Away gestart. Een project waarbij vrijwilligers zich in duo’s of met het gezin konden aanmelden voor het maken van een kerstpakket of het brengen van een paar bezoekjes bij mensen die dit in deze tijd erg op prijs stellen. Soms kan het best spannend zijn om een bezoekje te brengen aan iemand die je helemaal niet kent en dan is het ook fijn om dat met z’n twee-en te doen.

Het is hartverwarmend om de aanmeldingen van vrijwilligers binnen te krijgen, bijvoorbeeld van een moeder die dit samen met haar puberzoon oppakt en graag iemand bezoekt. Of een jongerengroep van een kerk die zelfs 3 hulpvragen wil oppakken.

En daarnaast zien we de aanmeldingen waarin een situatie wordt geschetst van een hulpontvanger. Je merkt de invloed van Corona: meer behoefte aan contact en meer armoede. Alleenstaande ouderen waarvan de laatste familieleden zijn weggevallen of alleenstaande ouders met 3 kinderen waarbij als wens kleding wordt aangegeven. Als wensen voor een kerstpakket worden echt niet luxe dingen gevraagd, juist vaak houdbaar eten. Echt de basis voor fijn leven wordt gevraagd: kleding, eten en contact.

In totaal zijn er 118 vrijwilligers op pad gegaan en zijn er 133 mensen blij gemaakt! Dank jullie allen voor het brengen van wat warme en licht.

#eenkleingebaar #nietalleen #coronaeffect #mensenmakennederland #mensenmakenamersfoort #mensenmakensoest #hierzijnvrijwilligersgoedbezig