Als groep

Team van Optimo was actief bij VosseveldOntdek hoeveel plezier het geeft om samen met je vrienden, familie, huiskring of voetbaleedoen als groepteam een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je -door als groep een ander centraal te stellen- elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2-250 personen. De mensen die jullie helpen zijn eenzaam, leven in armoede (dat komt meer voor dan je wellicht denkt) of kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking). Voor groepen organiseren wij de volgende Presentprojecten:

Praktische projecten: Helpen opknappen of schoonmaken van een woning, of het opknappen van een tuin.
Sociale projecten: Koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, wandelen of koffiedrinken met eenzame ouderen, rolstoel pimpen, er is veel mogelijk!
Raamtekenen: Samen tekenen, schrijven, spelletjes doen met eenzamen mensen! toch bij elkaar, alleen met een raam ertussen.
Zomerpakketten. (meer informatie volgt rond de zomervakantie) Je stelt een pakket samen en bezorgt dit bij een gezin die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Thanks & Giving Away. (alleen in november en december) Je brengt een lichtpuntje in de donkere maanden door een bezoekje of een pakket te brengen bij mensen die dit kunnen gebruiken.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om dit zorgvuldig te inventariseren en af te stemmen.

Meld je aan !

N.b. Het zorgvuldig organiseren van de projecten kost tijd en daarom ook geld. Van particuliere groepen vragen wij geen bijdrage, hoewel een gift wel gewaardeerd wordt.
Voor projecten met scholen en bedrijven vragen wij een bijdrage per deelnemend persoon. Overleg met ons over de mogelijkheden!