Meedoen als kerk

Er zijn voor anderen die dat nodig hebben: Dit is misschien wel de core business van de kerk. Maar waar moet je beginnen en kun je ervan uitgaan dat je hulp goed terecht komt? Door samen met Present aan de slag te gaan, help je mensen die dat nodig hebben. Door het diaconale werk via Present ervaren de deelnemers hoe leuk het is om nuttig en zinvol bezig zijn, als mens en als christen, samen met mensen uit de geloofsgemeenschap. Daarnaast is de ontmoeting met de ander een waardevolle ervaring; er ontstaat meer begrip en meeleven voor mensen in moeilijke omstandigheden.

Mogelijkheden voor kerken

Present wil kerken en kringen helpen om via vrijwilligerswerk handen en voeten te geven aan het omzien naar kwetsbare mensen over de eigen kerkmuren. Een aantal mogelijkheden vind je hieronder.

• Met bijvoorbeeld je kring/jeugdgroep een praktisch of sociaal project doen op één dag(deel).
  • Organiseer een tijdcollecte: naast geven van geld in de collecte kun je ook je tijd geven. Oeen vastgestelde datum kunnen kerkgroepen meerdere projecten van 1 dag(deel) doen
  • Present (half)jaarlijks op het collecterooster
  • Zomerpakkettenactie (alleen beschikbaar in de zomer) Je stelt een pakket samen en bezorgt dit bij een gezin die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
  • Thanks & Giving Away (alleen in november en december) Je brengt een lichtpuntje in de donkere maanden door een bezoekje of een pakket te brengen bij mensen die dit kunnen gebruiken.

Daarnaast zijn er diverse mogelijkheden voor de inzet van gezinnen en individuen.

NB: bij alle mogelijkheden geldt: we gaan uit van het aanbod en beschikbaarheid van mensen

Present organiseert en begeleidt

Wij organiseren projecten op maatWe zorgen dat alles goed voorbereid wordt, en doen er alles aan om te zorgen dat het voor alle betrokkenen een betekenisvolle ontmoeting of investering wordt.

Neem contact op voor een kennismaking waar we alle mogelijkheden kunnen bespreken.