Wat leuk dat u op ons feestje was!

09-12-2019

Op 3 februari hadden we groot feest. Present Eemland bestond 12,5 jaar! Dit vierden we met een event voor ondernemers en andere belangstellenden bij Stayokay Soest. We kijken terug op een mooie inspirerende avond.

Patrick Donath (Vrije Denkers en bestuurder Present), opende de avond met een uitleg over de missie en visie van Present en hoe deze in de afgelopen 12,5 jaar vorm heeft gekregen binnen Present Eemland (Amersfoort, Soest en Leusden).

Ben Tiggelaar (onafhankelijk schrijver, spreker en gedragswetenschapper), kreeg vervolgens het woord. Hij vertelde o.a. over de invloed van motivatie op je leven. Waar ben je goed in EN wat geeft je energie? Die dingen motiveren en dus is het interessant om juist daar meer mee te doen.

Herman Zondag (directeur Customer Experience AFAS), vertelde over de samenwerking met Present Eemland de afgelopen jaren. Een echte win-win situatie, het bedrijf geeft terug aan de maatschappij, de werknemers leren van het omgaan met mensen buiten de eigen bubbel. Het is ook nog eens enorm samenbindend voor een team om met elkaar een klus te doen. Een prachtige manier van Maatschappelijk Betrokken Ondernemen.

Een hulpontvanger gaf aan wat de eenmalige inzet van een groep voor hem heeft betekend. Hij was geraakt door de onbaatzuchtige hulp van de groep en vertelde hoe een enkeling zelfs nog eens terug kwam om hem verder te helpen. Hij heeft het leven na die bewuste dag langzaam weer op kunnen pakken en inmiddels staat alles weer zó op de rit dat hij nu zelf vrijwilliger bij Present is geworden en zo andere hulpontvangers helpt.

Henny van Silfhout (We4Scrum en bestuurder Present), sloot de avond af met een interactieve werkvorm waarbij de zaal letterlijk én figuurlijk in beweging kwam om de komende tijd een klein stapje te zetten in het omzien naar een ander.
Het feest werd natuurlijk afgesloten met een borrel.

Nogmaals dank aan alle sprekers en mooi om met zoveel belangstellenden ons jubileum te vieren en de beweging om naar een ander om te zien op gang te houden!