Thanks and Giving Away voor vrijwilligers

Wat fijn dat je belangstelling hebt voor “Thanks & Giving away” Het doel van dit project is om de feestmaand een warme periode te laten zijn voor zoveel mogelijk mensen. Want dat is ook in Soest nog niet zo vanzelfsprekend. Door mee te doen aan deze actie kijk je om naar anderen: minderbedeelden, zieken of eenzamen die extra aandacht verdienen. Op deze manier vergroten we verbondenheid tussen alle diverse mensen die ons dorp rijk is.

Hoe gaat Thanks & Giving away in zijn werk?

Iedereen, kind of volwassene, kan zich alleen of als duo aanmelden voor dit project. Ook het hele gezin kan meedoen! Er zijn twee mogelijkheden:

• Bezoek brengen.
    Jkiest (eventueel samen met een vriend(in), collega etc.) twee momenten om de ontmoeting/het contact aan te gaan met degene aan wie je wordt gekoppeld. Jverrast iemand of een gezin met een attentie; een symbool voor warmte, hoop, aandacht en gezelligheid, waarmee je de hulpontvanger een hart onder de riem steekt. Dit gaat niet om iets groots of om veel geld, gewoon een aardigheidje. Ook kun je ervoor kiezen, natuurlijk met inachtneming van alle coronamaatregelen en in overleg met de hulpontvanger, om iets te doen samen met deze dorps/stadsgenoot (wandelen, kopje theedrinken, bezoekje tuincentrum), net wat bij jullie en bij de hulpontvanger past. Je kunt samen van betekenis zijn voor een ander.
    Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om alleen te gaan voor twee ontmoetingen!
  • Pakket maken.
    Je meld je aan bij Present om een kerstpakket te maken voor iemand die dit nodig heeft. De hulpverlener zorgt voor een uitgebreide omschrijving van de hulpvrager, zodat je een pakket op maat kunt maken. De kosten hiervoor komen voor jouw rekening, ’t is jouw cadeau!

Voor wie is de actie Thanks & Giving away?
De ontvangers van deze actie worden door hulpinstanties bij ons aangemeld. Zo weten wij zeker dat jullie inzet echt bij mensen terecht komt die dit nodig hebben.
Het is goed voor jullie als vrijwilligers om je er bewust van te zijn dat je soms in aanraking komt met moeilijke situaties. De reactie van het de ontvanger(s) kan ook anders zijn dan verwacht.

Meer informatie over het opgeven, samenstellen en langsbrengen:

• Opgeven kan tot en met 27 november middels het invullen van onderstaand formulier.
  • In de week van 29 november t/m 3 december informeren we je over de details en de werkwijze.
  • Van 6 t/m 24 december kun je als, in overleg met de hulpverlener, de bezoeken inplannen.
  • Het kerstpakket breng je in de week van 20 t/m 24 december bij de hulpontvanger.

Doe mee en meld je aan via dit formulier.