Stichting Present, verbindend en verwarmend!

22-02-2019

Dat zijn woorden om aan te geven wat ik nu voel! Wat hebben we een klus geklaard met elkaar.

Op een ochtend in januari kwam er een telefoontje van een hulpverleenster met de vraag of wij hulp konden bieden bij een verhuizing van een persoon zonder netwerk en financiën, een hulpvraag passend bij Present.

Een groep vrijwilligers was gevonden voor de match van deze hulpvraag en de groepenbegeleider van Present ging op kennismakingsbezoek met hulpverleenster en hulpontvanger. Tijdens dit bezoek werd veel duidelijk; hier moest echt meer gebeuren. De persoon in kwestie sliep op een luchtbed in een kale woning op een kale vloer met wel CV maar slechts een elektrisch kookplaatje wat de keukeninventaris was.

Er stond nog het een en ander op de oude locatie maar dit bestond uit wat kleding en een fiets,…..

En dan gaat ons Presentbloed stromen en worden de handen ineen geslagen om te kijken wat we met ons netwerk kunnen gaan betekenen, en dat was gelukkig heel veel.

Samen met woningbouwcorporatie en de vrijwilligers zijn de muren gestukt en gesausd in een kleurtje waar de hulpontvanger erg blij van werd. Ondertussen was er contact gelegd met een familie waarvan moeder naar het verzorgingstehuis ging en waar veel inboedel stond die we konden overnemen, geweldig! Ook hebben we contact opgenomen met onze sponsor Interfloor Tapijt uit Zwartsluis, waar we bij echte noodgevallen een beroep op mogen doen. Deze heeft een prachtig stukje vloerbedekking en vinyl gesponsord waardoor de woning door weer een andere meneer voor een mooi prijsje voorzien werd van vloerbedekking en vinyl. Vervolgens zijn door andere vrijwilligers met de Klusbus de spullen naar de woning verhuisd en heeft hulpontvanger met hulpverlener via kringloop en ander kanalen de nodige witgoed weten te bemachtigen.

U ziet, wat kwam er veel samen in deze periode van slechts twee weken! Wat zijn we dankbaar voor vrijwilligers en sponsors die ons helpen om in schrijnende situaties uitzicht te kunnen bieden, mensen die zich via Stichting Present Steenwijkerland willen inzetten en bedrijven die ons ondersteunen op diverse vlakken. Daar zijn we trots op!

En als je dan de hulpontvanger ziet stralen in de nieuwe woning wat nu een thuis is geworden dan word je stil en dankbaar voor alles wat samenkomt op de juiste plek op het juiste moment. Mooi werk toch, dat Present zijn!

Ook eens al vrijwilliger aan de slag? Kijk op www.presentsteenwijkerland.nl

Jessica van Benthem