Afgelopen zomer

25-09-2019

De zomervakanties zijn weer achter de rug, en de scholen weer begonnen.
Vanuit Present hebben we ook een zomerstop gehad. Dit was omdat jullie, als vrijwilligers, ook lekker van de vakantietijd genoten en ook de hulpverleners op vakantie waren.

Toch zijn er ondertussen nog veel mooie dingen gebeurd die we graag willen vertellen.

Er is een gezin blij gemaakt met een weekje uit naar een vakantiepark, compleet verzorgd, om zo heerlijk te kunnen ontspannen en een zorgeloos weekje te hebben.
Wat mooi dat dit aanbod is gedaan door een bedrijf die weet hiermee het verschil te kunnen maken bij een gezin.

Er is een gezin blij gemaakt met vrijkaartjes voor een dagje uit, wat een geweldige verrassing voor dit gezin. Wat waren ze er aan toe om samen met de kinderen te kunnen genieten van een uitje. Voor hen zeker niet vanzelfsprekend, geweldig dat dit is aangeboden door een lief gezin met gespaarde euromunten!

Verder zat de VIP tribune van het bloemencorso in Sint Jansklooster ’s middags vol met bijzondere eregasten. Cliënten van het Frion zaten hier te stralen, eerst opgehaald worden met een VIP bus, dan op de VIP tribune voorzien van catering en ook nog een prachtig corso voorbij zien gaan. Wat hebben ze met volle teugen genoten van dit prachtige aanbod van de COV Sint Jansklooster!

En nu hebben we de draad weer opgepakt en zijn weer begonnen met het maken van mooie matchen tussen het aanbod van de vrijwilligers en de hulpvragen die binnen blijven komen.

Er staan nog veel tuintjes te wachten op een opknapbeurt, een kamer die gesausd moet worden en er zijn ouderen die graag een uitje zouden willen naar de stad, kopje koffie drinken ergens, of naar de Intratuin. Misschien wel gewoon samen wat knutselen en praten, een beetje broodnodige aandacht.

Kortom, wilt u ook een dagdeel als vrijwilliger aan de slag, meld u dan aan via www.presentsteenwijkerland.nl/aanmelden   of bel met ons mobiel nummer 0652204749 en dan kijken we samen naar een waardevolle match en bereiden deze voor u voor, zodat ook u een bijzondere en unieke ervaring mag beleven in het vrijwilligerswerk binnen Steenwijkerland.

Met een hartelijk groet van de coördinatoren, Marieke Weijdema en Jessica van Benthem.