Nieuws van de coördinatoren

23-01-2020

Het nieuwe jaar is weer begonnen en we mogen dankbaar terugkijken op het jaar 2019.
Wat zijn er veel mooi dingen gebeurd, een paar hoogtepunten willen wij graag benoemen.

• In maart is Marieke Weijdema als collega coördinator bij Present gekomen.
  • Het bestuur is uitgebereid met twee nieuwe leden: Wim Hultink en Anneke Zuidema.
  • Het Operationeel Team heeft versterking gekregen.
  • Stichting Present Steenwijkerland wordt sinds dit jaar vertegenwoordigd door drie ambassadeurs.
  • Er is een geschikte kantoorruimte gevonden.
  • Jacquelien Mosselaar kon doorgaan met Verduurzamen van de Interne organisatie.
  • Stichting Present Steenwijkerland was uitgekozen om als goed doel bij de Holland Venetië Fietstocht te staan. Ook was de collecte van de gezamenlijk tentdienst n.a.v. het bloemencorso in Sintjansklooster voor ons.
  • We hebben als Stichting Present ons 10 jarig bestaan kunnen vieren in november.
  • Stichting Present was aanwezig bij Joris Kerstboom en de kerstwandeltocht.

Dit alles heeft geleid tot het realiseren van 101 unieke ontmoetingen tussen mensen die zich als vrijwilligers wilden inzetten via Stichting Present Steenwijkerland. Mensen die deze hulp heel goed konden gebruiken. 101 Keer is er een groep in actie gekomen om op praktisch en sociaal gebied vrijetijd en hulp te geven. Wat waren hierdoor ook veel mooie momenten en wat zijn er veel mensen geholpen door deze inzet. Even een zetje in de rug of voor sommigen en compleet nieuw begin!
En dat is het mooie van het werk van Stichting Present, er zijn voor de ander, elkaar zien en elkaar horen en helpen waar nodig en hiermee het verschil maken! Op het moment van dit schrijven is de eerste groep van 2020 alweer in actie. Er wordt een mevrouw geholpen die echt met de handen in het haar zat. Zij wist niet hoe ze het allemaal voor elkaar moest krijgen. Met een aantal uren vrijwilligerswerk is de situatie voor deze mevrouw weer een heel stuk rooskleuriger geworden, wat een mooi begin alweer!
Wij weten niet wat het jaar 2020 ons zal brengen, maar vol energie staan we nu aan de start. We voelen ons gezegend als stichting. Gezegend om de verbindende factor te mogen zijn tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die deze hulp heel hard nodig zijn. Vindt u dit ook belangrijk, wilt u ook een dagdeel uw tijd geven, met een groep collega’s, een vriendengroep, een buurtgroep, een groep vanuit de sport of noem maar op, dan dagen wij u uit. Neem contact met ons op. Dan gaan we samen opzoek naar een ontmoeting die bij u past; een ontmoeting waarmee we binnen Steenwijkerland zeker het verschil kunnen gaan maken, wij horen graag van u!

Een hartelijke groet van de coördinatoren Marieke Weijdema en Jessica van Benthem.
www.presentsteenwijkerland.nl tel 0652204749