Een uniek voorbeeld van een bedrijf dat present is.

22-04-2020

Een uniek voorbeeld van een bedrijf dat present is.

Wat doe je als bedrijf als je iets goeds terug wil geven aan de samenleving? Dan neem je contact op met Stichting Present. Alles stond klaar om de handen uit de mouwen te steken via de Stichting. En toen? Ja, en toen kwamen de maatregelen rondom corona. Alles werd afgezegd en verplaatst naar ergens in oktober. Dit hielden de medewerkers van Vermilion Energy echter niet tegen om iets te doen. Zij kwamen zelf met het idee om bloemen rond te gaan brengen. En dat hebben wij op 22 april gedaan. Wat een succes! Op vier verschillende locaties in Steenwijkerland zijn meer dan 100 bosjes bloemen uitgedeeld door Vermilion via Present Steenwijkerland.

De Vierhoek, Blokzijl.

Wij begonnen de dag bij de bewoners van de Vierhoek en de Zaaier in Blokzijl. De mensen waren blij verrast. Ieder bosje bloemen werd volgens de richtlijnen van het RIVM gegeven. Dus op 1,5 meter afstand. Ook hielden de medewerkers van Vermilion en de coördinatoren zich netjes aan de 1,5 meter afstand. Als er iemand de deur niet open deed werd het bosje bloemen bij de deur neergezet.

interaktcontour veldkei, Steenwijk.

Na Blokzijl reden wij door naar Steenwijk, interaktcontour locatie de Veldkei. Hier kwamen de meeste bewoners op het veld naar buiten. Ook hier waren de mensen blij verrast door de vele bloemen. Niet alleen de bewoners kregen een bloemetje. Ook alle medewerkers ontvingen een bosje tulpen. Sommige bewoners wonen op de eerste verdieping. Dit weerhield de medewerkers van Vermilion niet om hen een bosje bloemen te geven. Ze werden letterlijk naar ze toegegooid. Een knap staaltje gooi en vangwerk van beide kanten.

Frion Anjelierstraat, Steenwijk.

Geschokt keken de bewoners van de Anjelierstraat, Frion, toen wij aankwamen rijden. Er kwamen tranen over de wangen van bewoners van vreugde.
‘Zijn die bloemen echt voor mij alleen?’ Ja, die bloemen waren echt voor haar alleen. Om haar te laten weten dat wij aan haar denken. Wat een prachtige ontmoeting. Alle bewoners waren erg blij met deze aandacht.

Frion Tukseweg, Steenwijk.

Onze laatste stop was de Frion locatie Tukseweg. De bewoners waren er letterlijk stil van, maar werd met grote vreugde ontvangen. Wat een top dag!

Marieke Weijdema

Coördinator Stichting Present Steenwijkerland.