Blije gezichten aan beide kanten van het raam

12-03-2021

Voor alles is een oplossing te bedenken. Zo ook voor het feit dat je momenteel in deze barre tijden geen gezelschapspelletjes meer samen kan doen in één ruimte. Het samen spelletjes doen wordt erg gemist door bewoners van zorginstellingen. Stichting Present Steenwijkerland bedacht daarom een creatief alternatief. Want wat je wel kan doen is spelletjes spelen door samen te tekenen achter glas. Wat dacht je van een gezellig potje Boter, Kaas en Eieren? Gekke poppetjes tekenen op het raam? En tot slot een mooi kunstwerk achterlaten. Niet alleen de bewoners van diverse zorginstellingen hebben iets leuks gedaan, maar ook de vrijwilligers. De primeur voor het raamtekenen had het Thomashuis in Steenwijk. Twee vrijwilligers van Present, Fintje en Joost, deden samen met een bewoner het spel Boter, Kaas en Eieren op het raam. De week erop was Frion Haagswold aan de beurt voor het raamtekenen. Daar hadden de vrijwilligers ook veel plezier met de bewoners. ‘Het is zo fijn om, ook al zit er glas tussen, toch even contact met iemand te hebben. Het fleurt niet alleen de dag op van de bewoners, maar ook die van de medewerkers van de zorginstelling en de vrijwilligers! Je wordt er echt gewoon blij van’, aldus Present coördinator Marieke Weijdema. Aankomende weken bezoeken diverse vrijwilligers meerdere locaties in Steenwijkerland.

Op de foto: Joost en mevrouw Zuenska