Zomerpakketten

13-04-2021

In de zomermaanden zijn kinderen 6 weken vrij van school. Niet voor alle gezinnen is het weggelegd om dan op vakantie te gaan, of om dagjes uit te plannen. Daarom biedt Present Steenwijkerland een Zomerpakket aan, gevuld met handige producten of leuke activiteiten voor de zomerweken.
Stichting Present Steenwijkerland heeft afgelopen jaren een zomerpakkettenactie georganiseerd: het maken van zomerpakketten voor gezinnen die niet op vakantie kunnen, gemaakt door mensen die het fijn vinden iets te kunnen delen! Ook in 2021 willen wij deze actie graag weer organiseren. De zomerpakketten kunnen door iedereen worden samengesteld en hebben een waarde van tussen de 25 en 50 euro.
Als een vrijwilliger zich aanmeldt, wordt hij gekoppeld aan een hulpontvanger. Vervolgens krijgt de vrijwilliger informatie om het pakket samen te stellen. Dit doet hij in een tas en vervolgens kan de vrijwilliger deze bij de hulpontvanger langs brengen.

Welke gezinnen komen in aanmerking?
Het gaat om de gezinnen met een minimum inkomen van Steenwijkerland. Gezinnen die zelf geen middelen hebben om leuke activiteiten te ondernemen in de zomerweken. Gezinnen worden aangemeld door maatschappelijke organisaties zoals Leger Des Heils, RIBW, Sociaal Werk de Kop, Stichting JY, ZesopMaat.
Ben jij hulpverlener en wil jij een gezin aanmelden? Dat kan hieronder.
Let op: voor de samenstellende vrijwilliger is het erg fijn om informatie te hebben over het gezin waarvoor hij/zij het pakket samenstelt.

Aanmelding is inmiddels niet meer mogelijk.