Kerstengel

en·gel (meervoud: engelen) 1(de; m) hemels wezen 2(de; m,v) persoon als een engel.

Een lichtpuntje zijn voor je medemens

Kerstengel

Kerst is voor velen een tijd van familie, gezelligheid en bezinning. Voor heel veel mensen is het echter ook een moeilijke tijd, bijvoorbeeld omdat men eenzaam of ziek is, of omdat men juist in de donkere tijd van het jaar een dierbare zo extra mist. Voor mensen die wel wat extra aandacht verdienen, jong of oud, gezond of ziek, is er een ‘kerstengel’.

Hoe werkt het?

Wat doet een kerstengel? ‘Het is de bedoeling dat jij als kerstengel iemand (desgewenst anoniem) bemoedigt, ondersteunt, helpt, iets lekkers brengt, een kaartje of een bloemetje stuurt. Wat jij als engel graag wilt en kunt doen voor jouw ‘engelontvanger’. De ervaring heeft geleerd dat engelen heel vindingrijk zijn. Stichting Present Steenwijkerland zorgt voor een match. Dat kan een gezin zijn dat moeilijk rond kan komen, maar ook bijvoorbeeld een jongere die wel een bemoediging kan gebruiken of een mantelzorger die zichzelf vaak vergeet.’

De kerstengel kan anoniem te werk gaan, door bijvoorbeeld iets aan de deurknop te hangen of via de brievenbus te bezorgen. Het gaat hierbij niet om grote cadeaus, maar om het gebaar. Indien gewenst is een bezoekje of praktische hulp ook mogelijk. Het is de bedoeling om in de Adventstijd minimaal één keer aandacht te besteden aan jouw ‘engelontvanger’. Vaker mag natuurlijk ook!

Hoe bereikt Present de ‘engelontvangers’?

Stichting Present heeft veel contact met professionele hulpverleners. Zij kunnen hun cliënten opgeven voor het ontvangen van de Kerstengel. Maar mensen die niet in de professionele sector werkzaam zijn en iemand kennen die een lichtpuntje nodig heeft, kunnen ook iemand opgeven voor dit mooie initiatief.

Present Steenwijkerland nodigt iedereen van harte uit om dit jaar Kerstengel te zijn!

Wil jij een Kerstengel zijn?

Opgeven kan, bij voorkeur vóór 3 december, via de volgende link.

Je kunt de volgende link gebruiken om iemand aan te melden als ontvanger van een kerstengel.