Meedoen als…

Of het nu met collega’s is, als gezin of vanuit de kerk, jullie vrijwillige inzet betekent veel voor een ander. Om goed aan te sluiten  bij jullie aanbod als groep lees je hier mee over een aantal groepen die zich regelmatig inzetten via Present (en waar we in sommige gevallen zelfs speciale methodes voor ontwikkeld hebben).

Ontdek hoeveel plezier het geeft om samen met je vrienden, familie of voetbalteam of bedrijf een ander te ontmoeten. Via Present kun jij je (samen met jouw groep) inzetten op een dag van jullie voorkeur en op een manier die bij jouw groep past.

Sociale projecten: jongeren in een woonlocatie, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of diverse activiteiten met ouderen in een zorgcentra. Tijdens een sociaal project onderneem je activiteiten met mensen in een zorginstelling of mensen die begeleid worden door een hulpverleningsinstantie en die graag iets leuks ondernemen.
Zo komen ouderen in een zorginstelling vaak weinig buiten en zijn handen die de rolstoelen willen duwen meer dan welkom. Of wanneer jullie het leuk vinden om te sporten, koken, creatieve activiteiten te doen, te dansen, muziek te maken, et cetera: er zijn groepen mensen in Steenwijkerland die dat graag samen met jullie doen!

Praktisch: Tijdens een praktisch project steek je je handen uit de mouwen voor iemand die onvoldoende geld, netwerk en of gezondheid heeft om een bepaalde klus zelf te klaren. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het helpen verhuizen van een vrouw die een tijdje in de ‘vrouwenopvang’ heeft gewoond en nu een eigen woning krijgt, het opknappen van een verwilderde tuin en het schilderen van de woning van iemand met een lichamelijke beperking, of het opruimen en schoonmaken van een woning waar in de loop van de tijd veel te veel spullen zijn verzameld.