Meedoen als gezin

‘Gezinnen vormen een vitale kracht in onze samenleving, een belangrijke bron van betrokkenheid en sociale samenhang.’ (André Rouvoet).

Een zinvol uitje

Present heeft voor gezinnen een  methode ontwikkeld waardoor ervaren wordt dat het vanzelfsprekend is  naar elkaar -in eigen wijk of stad- om te zien. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Gezinnen die deelnemen ervaren een Presentproject als een spannend en zinvol avontuur die hen als gezin dichter bij elkaar bracht!

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden het gezin begeleid door een speciaal getrainde  medewerker. De keuze van een project vindt plaats na inventarisatie van de  talenten van het gezin. Hierbij is vooral aandacht voor de rol en de talenten van de kinderen. Maar het hele gezin zal kunnen deelnemen aan de activiteiten.

Voor gezinnen organiseren wij twee typen Presentprojecten:

• Sociale projecten:  het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, koffiedrinken met eenzame ouderen of koken voor dak- en thuislozen,
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.’

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van talenten, wensen en beschikbaarheid. Na aanmelding neemt Present contact met u op

Geen kosten

Deelname aan een vrijwilligersproject is voor een gezin of familie in principe kosteloos. Soms vragen we een kleine bijdrage, voor  materialen (knutselspullen bijv.)

Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking