2.540 euro voor Stichting Present Steenwijkerland bij Hollands Venetië fietstocht

30 augustus 2022

RTV Steenwijk is er in geslaagd om opnieuw een mooie fietstocht uit te zetten in de Kop van Overijssel. Bijna 800 deelnemende fietsers waren zondag unaniem vol lof over de vier verschillende routes van de Hollands Venetië Fietstocht en de wijze waarop deze was uitgezet door RTV Steenwijk in samenwerking met de vrijwilligers van de organiserende Rotary Clubs Steenwijk en Steenwijk Regio.
De drie door de Rotary Clubs geselecteerde goede doelen organisaties hadden een eigen stand opgebouwd in de voormalige sporthal in theater De Meenthe in Steenwijk en konden net als in de voorgaande edities strijden om de munten van de deelnemers. Alle deelnemers kregen een muntje ter waarde van hun inschrijfgeld van 10 euro en konden dit deponeren in de piekenpijp van het goede doel van hun eigen keuze.
Aan het einde van de middag werden de HVT-munten geteld en dit leidde tot de volgende opbrengsten voor de vier goede doelen, aldus Cindy van der Helm (voorzitter Rotary Club Steenwijk) en Abram Kok (voorzitter Rotary Club Steenwijk Regio): Stichting Aangepast Paardrijden Steenwijk (2.200 euro); Stichting Present (2.540 euro); Stichting Vrienden van de DUO Fiets (3.850 euro). De drie organisaties waren erg blij met de aan hen toegekende bijdrage.