Nieuws van de coördinatoren

23-09-2018

De zomervakantie is voorbij en we zijn weer met frisse energie de maand september ingevlogen.

Er zijn alweer veel projecten gerealiseerd. Dit varieerde van een grote spoedverhuizing met alles erop en eraan tot lekker wandelen. U kunt veel van onze projecten terug vinden op onze facebookpagina.

Het busje wat ons beschikbaar is gesteld door Wetland Wonen is met het uitbrengen van de Nieuwsbrief van september hoogst waarschijnlijk al in ons bezit. Een mooie aanwinst, waarmee we veel spullen handig,  snel en droog kunnen vervoeren en waar ook materialen die we vaak gebruiken in mee kunnen. Firma  A. de Jonge en Autobedrijf Oldenijens uit St. Jansklooster hebben mogelijk gemaakt dat wij gebruik kunnen maken van deze mooie voorziening.

Als Present Steenwijkerland hebben we van Present Nederland een geweldig aanbod gekregen :een innovatie cursus voor het verbeteren van de interne organisatie. Deze kans hebben we uiteraard met beide handen aangegrepen. Hiervoor is  een jaar uitbreiding van de formatie gekomen en deze zal worden ingevuld door Jacquelien Mosselaar, die u vast kent van de evaluaties die zij altijd heeft verzorgd.

Verder zijn er voor de zomervakantie met een aantal mensen gesprekken geweest en is ons team uitgebreid met vrijwilligers, ook dit is heel mooi. Zij zullen zich in een volgende Nieuwsbrief aan u voorstellen. Hoe meer mensen zich bij ons team willen en kunnen voegen, hoe meer armslag we hebben om ons breed in te zetten voor onze medemensen binnen Steenwijkerland .Niet alleen voor hulp op de dag, maar ook om een stukje vertrouwen terug winnen in de samenleving, een dankbare inzet!

We zijn nu druk bezig met de herfstactie: het ‘Herfstpresentje’, waarvoor bedrijven binnen Steenwijkerland een mooie donatie hebben gedaan.  Een aantal gezinnen in Steenwijkerland wordt een leuke dag in de herfstvakantie aangeboden. U hoort hier binnenkort zeker meer over. Dit is in plaats gekomen van de actie ‘Kerstengel’.

In vogelvlucht is dit waar we nu alweer heerlijk druk mee zijn. Mocht u denken, ik wil ook graag ( nog weer ) eens een klus doen, geef u dan op via het online formulier op onze website. U kunt zich ook als groep opgeven uiteraard. Ziet u mogelijkheden om iets binnen ons team te doen, dan zouden we dat graag van u horen. U kunt zich opgeven via de website (aanmelden individu). We nemen graag contact met u op!

Een hartelijke groet van de coördinatoren,

Lammie Odink en Jessica van Benthem