Nieuws van de coördinatoren

26-02-2018

Stichting Present is volop in beweging binnen Steenwijkerland, en soms zelfs erbuiten.

Heel veel organisaties weten inmiddels de weg te vinden met hun hulpvragen naar ons. Dit kunnen vragen zijn zoals een voortuintje opknappen of een wandeling met iemand maken.Maar helaas komen er ook steeds grotere en urgente hulpvragen binnen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die zich als vrijwilliger opgeven om iets voor hun medemens te willen betekenen. We zijn dan ook heel dankbaar om te mogen vertellen dat we nu in bezit zijn van drie flexteams: uit Steenwijk, Blokzijl en Sint Jansklooster. Deze teams bestaan uit een vaste groep mensen die op regelmatige basis een klus oppakken. En ook ingezet kunnen worden wanneer er op korte termijn veel handen nodig zijn.

Verder zijn we dankbaar dat er weer twee mensen bij ons team zijn aangesloten als groepenbegeleiders, waaronder eentje speciaal voor de vluchtelingen. Hiervan krijgen we ook steeds meer aanvragen binnen, ook met de wens voor langere blijvende verbindingen tussen de vrijwilligers en de vluchtelingen binnen Steenwijkerland.

We zijn in de eerste twee maanden al heel druk geweest met ongeveer 20 projecten die gerealiseerd zijn. Dit is echt een grote toename in vergelijking met vorig jaar. Gelukkig mogen we in kerken komen om via een korte presentatie ons werk toe te lichten, en mensen te vragen om een beetje van hun tijd te geven voor de medemens in Steenwijkerland. We voelen ons echt gezegend door de vele handen die zich inzetten.

Ook veel bedrijven in de regio leren ons nu kennen en zijn vaak van harte bereid om spullen die we nodig zijn ter beschikking te stellen, wanneer de hulpontvanger hier zelf echt geen mogelijkheden voor heeft. Voor sommigen is dit het eerste contact met Stichting Present, voor anderen al een vanzelfsprekendheid dat we voor niks materialen mogen meenemen. Hiervoor ook echt onze grote dank!

Zonder de inzet van alle vrijwilligers, ook binnen ons team van Present Steenwijkerland, alle bedrijven en samenwerkingen met gemeente en andere organisaties zou dit alles echt niet mogelijk zijn. Als coördinatoren voelen we dit ook als Gods onmisbare zegen over het werk dat wij mogen doen. Dat we mensen mogen helpen om zo de situatie waar ze in zitten weer wat lichter of beter te maken, of een leuke ontspannen middag te mogen geven.

Mocht u ook iets kunnen of willen betekenen voor onze Stichting of voor uw medemens dan kunt u dit via onze website kenbaar maken: https://stichtingpresent.nl/steenwijkerland.
Wij zullen dan contact met u opnemen.

Een vriendelijke groet van de coördinatoren,

Lammie Odink en Jessica van Benthem