World Servants present in Vollenhove

30-06-2021

Uniek en ludiek, zo mogen we deze actie wel noemen!
World Servants is een internationale vrijwilligersorganisatie. Elk jaar gaan jongeren van World Servants naar het buitenland om projecten te doen. Het gaat dan bijvoorbeeld om putten bouwen in Malawi of een schooltje herstellen in Bolivia.
Door corona konden dit soort projecten vorig jaar niet doorgaan en ook dit jaar zag het er niet rooskleurig uit.
Daarom zocht World Servants contact met Present Nederland om in ons eigen land projecten te doen. De lokale stichtingen van Present konden in februari een idee hiervoor indienen.  Wij zijn trots dat het plan van Present Steenwijkerland is uitgekozen.
Er komt in de periode van maandag 6 tot en met 16 augustus een afvaardiging van World Servants naar Vollenhove om in samenwerking met Present Steenwijkerland een project uit te voeren.
Een groep van 15 jongeren met begeleiding komt naar de Cartouwe in Vollenhove om samen met de bewoners van deze straat de handen uit de mouwen te steken. Van maandag 9 tot en met vrijdag 13 augustus gaan ze gezamenlijk tuinen opknappen. Ook zullen er andere wensen van de bewoners rond de woningen gerealiseerd worden. Er is al meerdere keren overleg geweest en de buurtbewoners hebben er zin in.
Verder komt er voor de basisschoolkinderen een programma. Andere kinderen uit de buurt zijn ook van harte welkom!
Zeer betrokken bij dit project zijn: Wetland Wonen, Sociaal Werk de Kop en gemeente Steenwijkerland.
De plaatselijke afdeling van het Rode Kruis levert tenten voor overnachting en andere materialen.
Verder zijn lokale kerken gevraagd om mee te helpen voor hulp bij bijvoorbeeld het koken voor deze groep of bij andere werkzaamheden.
Laten we hopen op zonnige omstandigheden zodat we er samen een mooie en waardevolle week van kunnen maken!