Uitgestelde Koffie in Steenwijkerland

Stichting Present Steenwijkerland komt door haar werk als bruggenbouwer met mensen in contact mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Zij ontmoeten weinig mensen en/ of zijn veel aan huis gekluisterd. Met de uitgestelde koffie moedigen we hen aan om de deur uit te gaan en onder de mensen te zijn.

Wat is uitgestelde koffie?
In Steenwijkerland zijn er diverse horecagelegenheden die uitgestelde koffie verkopen. Mensen die hier genieten van hun kopje koffie of thee kunnen een extra kopje bestellen en betalen. Ze consumeren dit kopje niet, het is een uitgestelde koffie. Een bon voor dit kopje koffie of thee wordt vervolgens via Stichting Present Steenwijkerland of één van onze partners gegeven aan mensen die dit goed kunnen gebruiken. Zo kunnen zij ook genieten van een kopje koffie of thee buiten de deur. Een klein gebaar, maar een mooie manier om anderen te laten zien dat ze van waarde zijn en er naar hen wordt omgekeken.

Deelnemende horecagelegenheden
In Steenwijkerland zijn er al diverse horecagelegenheden waar u de mogelijkheid heeft om een uitgestelde koffie te bestellen en we hopen dat meer horecagelegenheden zich aansluiten.

Dit zijn de horecagelegenheden waar u een uitgestelde koffie kunt bestellen. Doet u mee?
City Diner, Steenwijk
De Heren van de Rechter, Steenwijk
FINT Store, Blokzijl
Kringloopwinkel Steenwijk, Steenwijk en Vollenhove
Maargies Hoeve, Kallenkote
Maargies Kooklokaal, Kallenkote
’t Binnenhof, Paasloo
Theetuin Puur Genieten, Kallenkote
Theeschenkerij De Wieden, Sint Jansklooster

Waterbuffelfarm, Oldemarkt
Wapen van Utrecht, Sint Jansklooster

Meer informatie
Voor meer informatie over de uitgestelde koffie kunt u contact opnemen Paula Bierma van Mantelzorgnetwerk Steenwijkerland.