10 jaar

Jubileum feestje Present Súdwest-Fryslân

Op 17 oktober staan we in Nederland stil bij armoede. Veel mensen hebben geen middelen om hun kinderen wat extra’s te geven of zelf eens nieuwe kleren te kopen. Een vreselijk iets waar gelukkig heel veel organisaties iets aan proberen te doen! Present SWF heeft ook iets met armoede, sociale armoede welteverstaan. Al 10 jaar proberen we mensen die graag iets voor een ander doen te koppelen aan mensen die geen sociaal netwerk hebben.

Honderden mensen hebben we geholpen met klussen in en om het huis. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen van een verwaarloosde tuin, het opnieuw behangen van een kinderkamer, een likje verf om de woonkamer weer leefbaar te maken, een inrit opnieuw bestraten. Maar ook hebben we vele mensen geholpen om simpelweg de deur eens uit te gaan. Dit zijn mensen die aan hun huis gekluisterd zaten door een immobiliteit en niemand in de directe omgeving hebben die ze in de rolstoel zetten en eens naar het park lopen.

Wij zijn ontzettend blij om hierin het verschil te kunnen maken door ‘tussenpersoon’ te zijn tussen mensen die een middagje over hebben en zich graag inzetten voor een ander, en mensen die hulp nodig hebben! Al 10 jaar mogen we dit doen!
We vierden dan ook op 17 oktober een feestje! Een feestje om terug te kijken en vooruit te blikken!

Verschillende kunstenaars hebben kunstwerken gemaakt ter ere van de dag van de armoede en het 10-jarige bestaan. Tijdens het feest is de aftrap van een tentoonstelling gegeven. De kunstwerken zijn ook te koop. Een aantal van de kunstwerken is tijdens de bijeenkomst geveild waarvan de opbrengst ten goede komt aan het werk van Present Súdwest-Fryslân. Er zijn ook nog kunstwerken te koop. Reden te meer om de tentoonstelling nog te bezoeken.

De tentoonstelling is momenteel te zien in het restaurant van Talma State, Tollewei 33 in Heeg.

GrootSneek publiceerde een mooi artikel over ons jubileum, lees het via deze link: https://dj5.nl/present