Kerstengel

Het Kerstengelenproject

Het hartverwarmende adventsproject ‘Kerstengelen’ is een bijzonder project te midden tussen alle andere Present-projecten. Door voor elkaar een ‘kerstengel’ te zijn, geef je in een donkere tijd even wat extra aandacht aan mensen die het nodig hebben.

Wat doet een kerstengel?

Lijkt het je wat om in de adventsperiode een Kerstengel te zijn voor een ander? De adventsperiode is dit jaar van zondag 1 december tot en met dinsdag 24 december. De taak van een Kerstengel is om in de adventsperiode één keer per week of één keer in totaal, aandacht te besteden aan je begunstigde. Kortom: iets dat jou als kerstengel aanspreekt en makkelijk in je eigen agenda past! Het project gaat om het gebaar, niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Iedereen jong en oud, groot of klein, kan zich aanmelden als kerstengel.

In welke vorm? Daar ben je vrij in… een paar tips:

• een brief, verhaal, spreuk of gedicht;
  • iets lekkers;
  • een zelfgemaakte kaart, kerststukje of… ;
  • een aardigheidje, een symbool;
  • een bezoekje;
  • et cetera.

Engelen zijn vindingrijke wezens, die verzinnen wel wat… :-)!

Kerstpakket samenstellen?

• Het is ook mogelijk om een kerstpakket samen te stellen voor mensen die weinig te besteden hebben.

De begunstigden die een kerstpakket toegewezen krijgen, worden door hulpinstanties bij ons aangemeld. Zo weten wij zeker dat de inzet van de engelen, echt bij mensen terecht komt die dit nodig hebben.

MELD JE AAN ALS KERSTENGEL

Aanmelden als kerstengel kon tot 25 november 2019.

Wie krijgt een boodschap van een kerstengel?

Iedereen komt in aanmerking als begunstigde van een kerstengel: ouderen, jongeren en kinderen, zieken en gezonden, stille peinzers en drukke baasjes, verdrietige en opgewekte types. Gewoon iedereen die wel eens wat extra aandacht verdient. Present vraagt aan de aangemelde begunstigden of zij het goed vinden om in de adventsweken iets te merken van een kerstengel.

AANMELDEN BEGUNSTIGDE KERSTENGEL

De begunstigden voor een kerstpakket, kunnen alleen door hulpinstanties bij ons worden aangemeld. Zo weten wij zeker dat de inzet van de engelen, echt bij mensen terecht komt die dit nodig hebben.

AANMELDEN BEGUNSTIGDE KERSTPAKKET

Privacy

De werkwijze van het Kerstengelenproject is iets anders dan vorige jaren vanwege de privacywetgeving. De begunstigden moeten toestemming geven om hun gegevens door te geven. Door de nieuwe wet mogen we slechts onder voorwaarden persoonsgegevens vastleggen. Met deze aangepaste werkwijze handelen we zorgvuldig en conform de nieuwe wetgeving.