Verhalen

Vriendinnen gaan wandelen met ouderen

Ervaringsverhaal sociaal project

Voor mijn 40e verjaardag dacht ik: laat ik het eens anders dan anders doen!
Ik nodig mijn 10 beste vriendinnen uit voor een weekendje Friesland. Samen herinneringen maken is toch het mooiste wat er is.
Naast bijkletsen, lekker koken, spelletjes doen en fietsen wilde ik nog een activiteit doen. Het liefst eentje die iedereen bij zou blijven. Waar ik eerst dacht aan bijvoorbeeld suppen , bootje varen dacht ik dat heeft iedereen al eens gedaan.
Mijn man zei toen: ” jij doet altijd veel voor anderen en je doet vrijwilligerswerk, waarom ga je niet zoiets doen. ” ik dacht dit is het! En ben gaan zoeken op internet. Zo kwam ik in contact met Christa van stichting Present. Bij haar kon ik mijn wensen en ideeën kwijt en zij heeft geholpen om voor mij een mijn vriendinnen een perfecte activiteit te vinden waarbij we ook nog iets konden betekenen voor een ander!
We zijn bij verzorgingshuis Patyna in Koudum gaan wandelen met een groep bewoners. Het was een stralende dag en we zijn een heerlijk verkoelend ijsje gaan eten. Een bijzondere ervaring die mijn vriendinnen en ik nooit meer zullen vergeten. Het was mooi en waardevol om te doen en heeft ons even met beide benen op de grond gezet. De rest van het weekend hebben we juist extra kunnen genieten van onze mooie vriendschappen.
Bedankt Christa en stichting Present voor de bemiddeling! Was zeker niet de laatste keer.