Als groep vrijwilligerswerk doen

–> Rechtstreeks naar het aanmeldformulier

Ontdek hoe leuk en bijzonder het is om samen met je vrienden, collega’s, familie of dispuut een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een (eenmalig) vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie talent en aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je door samen vrijwilligerswerk  te doen voor een ander, elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 4 tot wel 300 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die eenzaam zijn, leven in armoede of bijvoorbeeld kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking). En het net even zelf niet redden.

Voor groepen organiseren wij twee typen Presentprojecten:

• Sociale projecten: denk aan koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen.
  • Praktische projecten: bijvoorbeeld het klussen in of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin. Dit gebeurt vooral bij mensen die daar geen geld en geen eigen netwerk voor hebben en vaak ook een beperkte gezondheid hebben. Deze mensen worden door professionele hulpverleners bij ons aangemeld.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Meld je aan of neem contact op voor een presentatie