Hulpvraag melden

Hulpverleners in Utrecht, jullie zijn meer dan welkom om een hulpvraag aan te melden!

Update m.b.t. Coronavirus

De komende tijd (tot en met 31 mei) hebben we onze projecten helaas moeten annuleren vanwege het Corona-virus. Nieuwe aanmeldingen nemen we graag aan en we zullen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opnemen om de hulpvraag compleet te maken. Vervolgens zetten we je aanvraag op de wachtlijst, in afwachting van een groep die graag bij je cliënt aan de slag gaat. Helaas is het wel zo dat het langer dan normaal kan duren voordat we jouw hulpvraag kunnen koppelen aan een groep. Het is nog erg onzeker hoe lang deze situatie gaat duren.

Het is erg naar dat de kwetsbaarste Utrechters hierdoor hard getroffen worden. Totdat wij weer met ons dagelijks werk aan de slag kunnen, ondersteunen we daarom ook allerlei initiatieven die zijn opgezet voor mensen die het minder hebben dan wij. We hopen dat we ons werk weer spoedig op kunnen pakken, zodat ook jouw cliënt geholpen kan worden. Tot die tijd veel sterkte gewenst!

Als professional kun je een hulpvraag melden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Criteria zijn:

• Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Jij en je cliënt zijn bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en eventueel een handje mee te helpen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.
  • De locatie ligt binnen de gemeente Utrecht.

Lees hier meer over hoe wij werken, bekijk onze folder of neem direct contact met ons op, bijvoorbeeld om te kijken hoe we je kunnen helpen.

Meld je praktische hulpvraag

Meld je sociale hulpvraag

Of lees eerst meer over hoe een Present project werkt voor jou als hulpverlener