Een beweging komt op gang

schilderenEen tijdje geleden knapte een studentengroep een slaapkamer op van een zieke vrouw. Haar bed stond tot die tijd in de woonkamer en het was haar wens dat ze voor haar verjaardag (een paar weken later) het bed in de slaapkamer kon zetten.

De groep kluste keihard door, maar omdat de muren van rood/groen/geel naar wit moesten, waren meerdere verflagen nodig. Dit lukt natuurlijk niet in 1 avond, en Present had geen groepen meer die langs konden gaan.

Hoe tof was het dus dat een van de meiden uit de groep wat vrienden regelde en zij op hun vrije zaterdagavond de kamer (incl. plintjes en kozijnen!) helemaal afmaakten! Ze schreef ons na afloop:

“Het is erg geslaagd afgelopen zaterdag. Maria* was verbaasd dat we het op onze vrije zaterdagavond wilden doen! We hebben de muren en het plafond mooi wit geschilderd en zelfs al de plinten en kozijnen die zwart waren, weer wit gemaakt! Het raam nog even gelapt, zodat als het droog is ze er meteen naartoe kan verhuizen!”

“Het leukste zelf vond ik nog dat Patrick*, haar zoon met verstandelijke beperking, mee heeft geholpen. Zowel moeder als zoon dachten dat hij het niet kon, maar hij heeft er echt van genoten. Ik heb hem met een roller aan het werk gezet en zonder dat ik het doorhad stond hij met een kwast de randjes te doen. Hij had zelf bedacht dat dit nodig was en een kwast gepakt. Hij had het dus niet alleen in zijn vingers, maar ook in zijn hoofd. Hij zag zelf dingen die nog moesten gebeuren en bedacht hoe hij dat ging doen.Hij zei zelfs nog dat hij nu ook zijn eigen kamer ook wel kon doen, een beter vertrouwen in zichzelf kon haast niet denk ik, hij vond het echt leuk!”

“Wij hebben er ook van genoten, dus dat is leuk :) En Maria kan nu deze week nog het huis klaarmaken voor haar verjaardag.”

*Gefingeerde namen

De foto is bij een ander project genomen.