Mee doen als ONDERWIJSINSTELLING

“Ik ga naar u zwaaien als ik u tegenkom bij de Plus hoor!” zei een leerling van de Praktijkschool na een tuinklus tegen de bewoner:

Present Utrecht heeft ervaring met projecten organiseren voor scholen: van basisonderwijs tot hoger onderwijs. Zo hebben leerlingen van een ROC zich ingezet voor ouderen. De activiteit werd wekenlang op vrijdag voorbereid en was in de uitvoering een groot succes. Ook middelbare scholieren zetten zich via Present in voor een ander. Dit kan in overleg in verschillende vormen: wil je een projectweek organiseren, of wil je bijvoorbeeld een traject waarbij scholieren zich maandelijks inzetten? Het kan allemaal! Present kan zelfs in overleg verdiepingslessen organiseren. Voor basisscholen die actief burgerschapsonderwijs aanbieden, heeft Present een succesvolle kant en klare lesmethode ontwikkeld: Onze school is Present.

Kinderen en jongeren die een keer vrijwilligerswerk doen, kijken met andere ogen naar de samenleving. Ze ervaren hoe makkelijk het is om zich in te zetten voor een ander. Steeds meer scholen ontdekken samenwerken met Present als manier om hun ‘sociaal kapitaal’ te ontwikkelen. De combinatie van kinderen, scholen en buurten vormt een unieke kracht.

Voorbeelden van projecten door scholieren:

• Feestmiddag voor ouderen

• Schoonmaken bij een alleenstaande moeder

• Kinderen met een taalachterstand helpen met lezen

• Nieuwjaarspakketjes bezorgen bij mensen in de buurt

• Sport- en spelactiviteiten voor jongeren met een beperking

Interesse? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek of presentatie, via 06-19882088 of info@presentutrecht.nl