Meedoen als familie/gezin

Projectleider Marja Jager-Vreugdenhil: “De kracht van gezinnen is onder andere dat gezinnen vanzelfsprekende omgevingen zijn waarbinnen mensen van elkaar leren en dat ze divers van samenstelling zijn. Kinderen hebben een onmisbare rol die ook heel belangrijk is in de samenleving: ze zijn spontaan, nieuwsgierig en hebben weinig vooroordelen.”

Vrijwilligerswerk met je familie of gezin: dat is mogelijk via Present! Zet je in met je gezin, of met je opa en oma of je nichtjes en neefjes. Present heeft een speciale methode ontwikkeld voor gezinnen. Dit staat beschreven in het boek Ons gezin is Present. Het biedt ouders een praktisch handvat om kinderen te laten ervaren wat het betekent om om te zien naar de naaste in eigen wijk of stad. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Deelnemende gezinnen ervaren een Presentproject als een spannend en zinvol avontuur die hen als gezin dichter bij elkaar heeft gebracht!

Voorbeelden van mogelijke projecten zijn:

• Wandelen met mensen met een beperking
  • Een uitje met een ander gezin die het minder breed heeft
  • Klusjes in een speeltuin of bij iemand thuis
  • Taarten bakken voor eenzame ouderen in een verzorgingstehuis

Ben je ook enthousiast geworden voor het boek of is jullie gezin klaar voor een vrijwilligersproject? Neem dan vrijblijvend contact op via 06-19882088, mail naar info@presentutrecht.nl of vul het aanmeldformulier in.