Meedoen als kerk

“WAT MIJ BETREFT IS WAT WE TIJDENS DE ACTIEDAG DOEN IN DE WIJK, PRECIES WAT “KERK-ZIJN” INHOUDT.”

Er zijn voor anderen die dat nodig hebben. Dit is misschien wel de core business van de kerk. Present weet de mensen te vinden die hulp en aandacht nodig hebben. Wil je samen met Present aan de slag? Er zijn verschillende manieren. Zo kun je bijbelstudiekringen stimuleren om zich als groep in te zetten en kun je een ‘tijdcollecte’ houden, waarin mensen hun tijd kunnen geven. Van deze gevers maak je groepjes die zich inzetten. Mail ons gerust voor meer info over deze vormen!

Ook kun je als kerk een actiedag organiseren. Dit kan verschillende vormen hebben:
1. Wijkdag op zaterdag – mensen schrijven zich van tevoren in en worden ingedeeld in een project
2. Actiedag op zaterdag – kringen worden gestimuleerd zich tijdens de actiedag in te zetten, zij geven zichzelf op
3. Wijkdag op zondag – Present organiseert een x-aantal projecten waar kerkgangers zich op zondag voor inschrijven.

Deze laatste optie is bedacht door kerk de Vineyard in Utrecht, en vindt al jaren plaats op een zondag in het voorjaar. We interviewden organisator Janneke Struik van de Vineyard. Lees hier verder!

Wil je ook met je kerk aan de slag? Meld je dan aan, of neem dan contact op met ons. Je kunt ons bereiken op 06-19882088 of via info@presentutrecht.nl.

Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking of presentatie

Onderstaand filmpje is gemaakt tijdens een project naar aanleiding van de Wij-voordeWijk-actiedag van baptistengemeente De Rank.