Meedoen als tiener

Tiener, licht verbaasd, na project: “Ik vond het écht een leuke dag. Normaal rijd ik alleen langs deze flats als ik met mijn moeder mee ga om boodschappen te doen, maar dan besef je nooit dat daar ook allemaal mensen wonen. Leuk om nu hier bij iemand binnen te zijn geweest en om haar te helpen.”

Wil je graag iets voor iemand anders doen, maar weet je niet waar je moet beginnen? En wil je dit het liefst niet alleen, maar met je vrienden doen? Via Present kunnen jullie aan de slag wanneer het jullie uitkomt! Jullie geven aan Present door wat je wilt doen en wij zoeken een mooi project waar jullie je kunnen inzetten. Het project is gewoon in Utrecht, dus je kan er op de fiets naar toe.

Je zult merken dat je door een paar uur van je tijd mooie ontmoetingen zult hebben met mensen die je normaal gesproken niet zo snel zou tegenkomen en dat je op die manier al heel veel kunt bijdragen. Ook leer je elkaar op een heel andere manier kennen!

Voorbeelden van projecten van tieners die jullie voorgingen:

• Muffins maken en die bij ouderen in de wijk langs brengen en een praatje maken
  • Sporten met vluchtelingen
  • High Tea / beautymiddag met ouderen in een woonzorgcentrum
  • Klein voortuintje opknappen bij een buurtbewoner in de eigen wijk

Tienerleiders

Begeleid jij een tienergroep en lijkt het jou mooi als ze een blik verbredende ervaring opdoen? Inventariseer dan hun wensen en talenten en geef deze aan Present door, dan gaan wij aan de slag! De ontmoeting met mensen die de tieners normaal niet zo snel zouden tegenkomen, is een ervaring die hun beeld op de Utrechtse maatschappij zal verbreden.

Ben je enthousiast?  Meld je aan of neem contact op voor een gesprek of presentatie. Meedoen als middelbare school? Zie onderwijsinstelling.

Ons vrijwilligerswerk met tieners wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Kerk en Wereld.