Meedoen als student en studentenvereniging

“De dankbaarheid van het echtpaar dat we mochten helpen maakte indruk.”

Utrecht is een heerlijke studentenstad, maar er is ook een andere kant: mensen die het niet zelf redden, in armoede leven of eenzaam zijn. Als student in Utrecht kom je misschien niet zo gauw in contact met deze andere kant van de samenleving. Present maakt het je gemakkelijk om samen met je vereniging of groep huisgenoten iets voor een ander in de stad te betekenen én zelf een bijzondere ervaring op te doen. Jullie geven door wanneer jullie beschikbaar zijn en waar jullie interesses liggen en Present zoekt er een passend project bij.

Jullie inzet komt altijd terecht bij mensen die jullie hulp hard nodig hebben. Je leert stadsgenoten kennen die je anders niet had ontmoet. Deze ontmoeting is een belangrijk onderdeel van het vrijwilligerswerk. Hierdoor kan een Present-project een behoorlijke impact hebben. Bovendien leer je je medestudenten op een andere manier kennen, door samen aan de slag te gaan.

Voorbeelden van Presentacties:

• Overwoekerde tuin snoeien bij een chronisch zieke vrouw
  • High Tea verzorgen voor ouderen in een woonzorgcentrum
  • Schilderen in de nieuwe woning van een ex-dakloze
  • Samen koken met vluchtelingen zonder verblijfsvergunning
  • Opruimen bij een man met psychische problematiek

Meld je aan of neem contact op voor een gesprekje of presentatie bij jouw vereniging, dispuut, jaarclub of commissie!