Traineeship – Mérin gaat onderzoek doen naar kwetsbare groepen

18 januari 2023

Mérin

Vanaf deze maand zal Mérin drie maanden bij ons als trainee onderzoek doen over kwetsbare groepen in de samenleving en hoe die ‘vast’ zitten in hun sociale mobiliteit.

Benieuwd wie Mérin is? Lees dan snel verder…

‘Ik ben Mérin, 25 jaar oud. Ik woon in Utrecht en ben geboren in Arnhem. Op mijn 12e ben ik naar Drenthe verhuist en heb ik een tijdje op het plattenland gewoond. Op mijn 18e heb ik een tussenjaar gehouden en heb ik lekker door Zuid-Amerika gereisd om te ontdekken wat ik nu echt wilde, en dat werd mensen helpen. Zodoende dat ik psychologie ben gaan studeren en daarna een master ben begonnen in antropologie.

Bij Present Utrecht ga ik aan de slag als trainee en onderzoeker, dat houdt in dat ik uitvoerende taken ga doen zoals administratie en vrijwilligersgroepen begeleiden terwijl ik tegelijkertijd veldwerk doe om data te verzamelen voor mijn thesis.

Mijn onderzoek wilde ik graag doen bij Present Utrecht omdat het slaan van bruggen tussen mensen mij meteen aansprak. Mijn onderzoek gaat namelijk over kwetsbare groepen in de samenleving en hoe die ‘vast’ zitten in hun sociale mobiliteit. Stichting Present zorgt via het slaan van bruggen tussen vrijwilligers en kwetsbare groepen voor een sociale beweging die ik, naast heel interessant, ook heel inspirerend vind.

Na jaren alles vooral boeken te lezen denk ik dat de praktijk erg belangrijk en waardevol is om ook te zien en mee te maken, daar kijk ik erg naar uit! Daarnaast vind ik het ook leuk om een bijdrage te kunnen leveren voor de organisatie en contact te hebben met allerlei soorten mensen uit de samenleving.’

Ook een Traineeship volgen? We hebben nog ruimte voor jou! Neem contact op met info@presentutrecht.nl of klik hier voor meer informatie.