Kernwaarden

Wij geloven in een Utrecht waar mensen er zijn voor elkaar

1. Ieder mens is alles waard

Vrijwilligers en hulpontvangers zijn gelijkwaardig en verdienen aandacht en respect. Daarom wil Present Utrecht zich met hart en ziel inzetten om mensen echt mens te laten zijn. Ieder individu is waardevol en kostbaar en heeft iets moois te bieden. We doen voor elk project ons uiterste best om dat voor alle betrokkenen zichtbaar te maken.

2. Dichtbij verbinden

Present is geworteld in de lokale samenleving. Een van onze belangrijkste waarden is dat we lokaal onze verantwoordelijkheid willen nemen. In Utrecht willen wij bouwen aan netwerken met maatschappelijke partners. Tegelijkertijd willen wij ook mensen dichtbij – in hun eigen leefomgeving – met elkaar verbinden. Dat is niet vrijblijvend: Presentprojecten zijn een leerervaring – de ander (en zijn/haar situatie) komt ook dichtbij jezelf en confronteert je ook met je eigen leefwereld. In deze kernwaarde zit ook een element van werken aan gerechtigheid. Verbinding – en heling – is nodig in een gebroken wereld.

3. Goed doen goed doen

We willen goed doen en dit op een professionele manier. We geloven in een stad waarin mensen er zijn voor elkaar. We sluiten aan bij de huidige behoefte en mogelijkheden om te werken aan die sociale gerechtigheid. Daarom werken we creatief, innovatief, flexibel en dynamisch. We zijn professioneel in ons werk en leveren kwaliteit, met zorg en aandacht. We begeleiden onze vrijwilligers en zijn betrouwbaar. Alle partijen waarmee we samenwerken kunnen van ons op aan.

Hier vind je een PDF met de achtergrondinfo van Present.