Hulpvraag melden

Als professional kun je een hulpvraag melden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Criteria zijn:

• Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.

Enthousiast? Sluit met ons een samenwerkingsovereenkomst!

Het werven en verbinden van beschikbaar vrijwilligersaanbod aan hulpvragen is in principe kosteloos. We maken echter wel organisatiekosten. Lees hier onze begroting. Als stichting hebben we voor noodgevallen een bescheiden budget voor de materiaalkosten die nodig zijn voor de uitvoer van het project. Je kunt dan denken aan de kosten die gemaakt moeten worden voor verf en kwasten of voor wat boodschappen  als de groep bv. wil gaan koken en er hiervoor geen middelen zijn. Wil je maximaal gebruik maken van het beschikbare vrijwilligersaanbod dan willen we hier graag over door praten!  Maak dan een afspraak met een van onze coördinatoren Femke Muit of Lisanne Henning.

Meld je sociale hulpvraag
Meld je praktische hulpvraag
Lees eerst meer over hoe Present werkt voor hulpverleners