Meedoen als ander netwerk of als flexer

Het kan zijn dat u deel uit maakt van bijvoorbeeld een scoutingclub, overheidsinstelling, fietsvereniging, reïntegratiebedrijf, Rotary of pakweg een Twittergroep. Als dit netwerk de blik naar buiten wil richten en van betekenis wil zijn voor de lokale omgeving dan kan Present daarbij helpen!

De Flexer

Van individueel aanbod worden door ons groepjes geformeerd. Wilt u een dagje schilderen bij iemand die dat goed kan gebruiken dan kijken wij binnen onze database of we vergelijkbaar aanbod kunnen vinden en bieden we u aan om samen aan de slag te gaan.

Een beweging op gang brengen…

Present wil groepen zorgvuldig en aanstekelijk begeleiden en projecten zoeken die aansluiten bij de talenten van mensen die zich in willen zetten.  Groepen die projecten hebben gedaan komen terug met hun verhalen en steken daarmee andere groepen aan. Daarmee kan er binnen een gemeenschap steeds meer een cultuur ontstaan waarbij het vanzelfsprekend om naar buiten te kijken en oog te hebben voor wat kwetsbaar is.  Zulke gemeenschappen zijn oefenplaatsen voor burgerschapsvorming en krachtbronnen van de samenleving.

Enthousiast? Steun ons!

Deelname aan een vrijwilligersproject is in principe kosteloos. We maken echter wel organisatiekosten. Lees hier onze begroting. Als stichting hebben we voor noodgevallen een bescheiden budget voor de materiaalkosten die nodig zijn voor de uitvoer van het project. Je kunt dan denken aan de kosten die gemaakt moeten worden voor bv. verf en kwasten of voor wat boodschappen als jullie als de groep willen gaan koken en er hiervoor geen middelen zijn. Ben je enthousiast en wil je ons steunen! Heel graag! Je kunt hier doneren!

Meld jullie aan of neem contact op voor een presentatie