Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Veenendaal de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf en is uw rechtstreekse bijdrage aan de leefbaarheid van Veenendaal. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op meerdere manieren:

Partnerschap

Als partner van onze stichting maakt u het mede mogelijk dat wij ons werk kunnen doen. U kunt uw partnerschap vorm geven door een jaarlijkse bijdrage van € 500,–, € 1000,– of € 2500,–.  Wij zijn een ANBI stichting. Lees hier verder over de mogelijkheden om partner te worden van Present Veenendaal. Sluit aan bij onze huidige partners: Carbogen Amcis, Novente, Flower Explosion, De Koninklijke Van Ginkel Groep, H. Hardeman BV. en Mprise En help ons in Veenendaal mensen te helpen!

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Stichting Present Veenendaal organiseert teambuildingsactiviteiten en maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes. Op basis van uw wensen verzorgen wij een dag of dagdeel waarbij wij de groep verbinden aan een hulpvraag vanuit de formele zorg. Er is altijd sprake van een hulpontvanger met een heel beperkt netwerk, gezondheid en/of financiën.

Present organiseert zowel maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes als speciale praktische teambuildingsactiviteiten die echt een verschil maken voor kwetsbare mensen. Daarmee verbind u niet alleen uw personeel onderling u maakt ook verbinding met thema’s en hulporganisaties in uw regio. Samen gaat u het gevecht aan tegen zowel lokale armoede en eenzaamheid als mede met uw eigen vooroordelen.

Voorbeelden van projecten zijn:
– Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder
– Een team dat pannenkoeken bakt met mensen met een beperking
– Een afdeling die samen met een groep alleenstaande ouderen de dierentuin bezoekt
In samenspraak met uw wensen bereiden we samen met u het project voor, begeleiden wij het project tijdens de uitvoer en blikken we terug. Kortom: iets heel anders als paintballen of kleiduiven schieten maar wel met impact op zowel uw mensen als de hulpontvangers.  Meer info voor een project op maat? Stuur een mail naar info@presentveenendaal.nl.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Investering

Ervaringen

Reeds eerder zette zich in werving en selectiebureau Aatop, Huibers Accountants en de Valleigroep.  Mprise, een Microsoft Dynamics Dienstverlener in Veenendaal, heeft zich op 16 mei 2014 met alle medewerkers ingezet op verschillende locaties in Veenendaal. Er is een uitje gerealiseerd met bewoners van zorgcentrum de Engelenburgh en de tuin rondom het begeleid wonen complex van Reinearde, het Molenpark is opgeknapt. Ook vonden er verschillende activiteiten plaats op het Zorgplein van de Oranjeschelp, zoals het plaatsen van een pergola, het beitsen van tuinmeubels en het opknappen van de fietsjes.