Meedoen als gezin

Een zinvol uitje

Present heeft een speciale methode ontwikkeld voor gezinnen. Het biedt ouders een praktisch handvat om kinderen te laten ervaren wat het betekent om, om te zien naar de naaste in eigen wijk of stad. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Gezinnen die deelnemen ervaren een Presentproject als een spannend en zinvol avontuur die hen als gezin dichter bij elkaar heeft gebracht!

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden jullie begeleid door een speciaal daarvoor getrainde Present medewerker. De keuze van een project vindt plaats na inventarisatie van de unieke talenten van jullie als gezin. Hierbij is uitgebreid aandacht voor de rol van de kinderen. Activiteiten worden zo uitgekozen dat ieder gezinslid kan deelnemen.

Voor gezinnen organiseren wij twee typen Presentprojecten:

• Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Enthousiast? Word donateur!

Deelname aan een vrijwilligersproject is voor een gezin of familie in principe kosteloos. We maken echter wel organisatiekosten. Lees hier onze begroting. Als stichting hebben we voor noodgevallen een bescheiden budget voor de materiaalkosten die nodig zijn voor de uitvoer van het project. Je kunt dan denken aan de kosten die gemaakt moeten worden voor bv. verf en kwasten of voor wat boodschappen als jullie als gezin samen met een ander gezin willen gaan koken en er hiervoor geen middelen zijn. Ben je enthousiast en wil je ons steunen! Heel graag! Je kunt hier doneren!

Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking