Meedoen als studentenvereniging

Met je studentenvereniging, jaarclub of vriendengroep iets goed doen voor de samenleving?  Present daagt jullie uit om je voor een dag(deel) actief in te zetten voor mensen in Veenendaal die hulp nodig hebben.

Present organiseert en begeleidt

Meedoen met  een vrijwilligersproject kan met een groep van 2-250 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die sociaal geïsoleerd zijn, leven in armoede of kampen met fysieke en geestelijke problemen zoalsziekte, ouderdom of beperking.

Voor groepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

• Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Enthousiast? Steun ons!

Deelname aan een vrijwilligersproject is in principe kosteloos. We maken echter wel organisatiekosten. Lees hier onze begroting. Als stichting hebben we voor noodgevallen een bescheiden budget voor de materiaalkosten die nodig zijn voor de uitvoer van het project. Je kunt dan denken aan de kosten die gemaakt moeten worden voor bv. verf en kwasten of voor wat boodschappen als jullie als de groep willen gaan koken en er hiervoor geen middelen zijn. Ben je enthousiast en wil je ons steunen! Heel graag! Je kunt hier doneren!

Meld je aan of neem contact op voor een gesprek of presentatie