7 stappen voor het optimaal benutten van vrijwilligerspotentieel!

05-11-2019

Nadat de ALPHA groep zich eind mei via de website van Present Veenendaal had aangemeld (stap 1) ging projectcoördinator Henriette de Man aan de slag voor dé unieke vrijwilligerservaring voor deze groep. Ze regelde een Present presentatie en inventarisatie van het aanbod van de groep door Ellen van de Kraats (stap 2) waarna ze op zoek ging naar een passende hulpvraag (stap 3). Via Siriz bleek er hulp nodig bij een kersverse en ongehuwde moeder. De hulpvraag sprak de groep aan. De groep wilde graag kennismaken (stap 4). Wilrieke onze kantoortijger vloog in als groepenbegeleider en regelde de kennismaking bij de hulpontvanger thuis. Vanzelfsprekend was Siriz hierbij aanwezig. Er bleek een klik: de groep gaf akkoord en het project kon op 24 oktober plaatsvinden (stap 5). De groep ging enthousiast aan de gang en had er duidelijk zin in. In de slaapkamer ging het behang er snel af, dat was een onverwachte verrassing. In de hal was het wat meer werk. Hulpontvanger hielp gezellig mee en ze was erg blij met de geboden hulp! In de slaapkamer werden de spullen alvast weer op hun plek gezet, zodat ze die avond weer gewoon haar bed in kon. Er was een – uitgestelde – koffiebreak na 21.00 uur waarna er werd opgeruimd. Rond 22.00 uur was de rust weer teruggekeerd in de woning. Op korte termijn gaat er een andere groep behangen en zit deze moeder er weer “VT wonen” bij. De evaluatie (stap 6) laat zien dat voor beide partijen een fijne ervaring was en voor de groep mogelijk voor herhaling (stap 7) vatbaar! Presentprojecten vinden altijd plaats via ons 7 stappenplan. Dit doen we omdat we het belangrijk vinden dat vrijwilligerspotentieel optimaal benut wordt. Ook een projectervaring opdoen of op een andere manier betrokken zijn? Laat het ons weten via info@presentveenendaal.nl.